Minden pozitív dolgot sikernek élek meg!

A siker abszolút viszonylagos fogalom, ahány könyvelő, annyiféleképpen élik meg. Mai interjúnkban Vizi Juliannát, a Note-Tax Kft. ügyvezetőjét kérdeztük arról, számára mi jelenti a siker zálogát munkája során.

Vizi JuliannaMindig is könyvelő akart lenni és tudatosan készült erre a pályára?

Mindig is könyvelő szerettem volna  lenni. Általános iskolás voltam, mikor az utcánkban közgazdasági szakközépiskolába járt egy barátunk lánya, akivel elég sok időt töltöttünk együtt. Akkor érettségizett, és rengeteg francia kockás papírja volt, meg előre nyomtatott akasztófája, naplófőkönyve. Akkor voltam másodikos, és teljesen odáig voltam, hogy miket irkál, és hogyan, és miért. Akkor is szerettem már a matematikát, a könyvelésbe is teljesen beleszerettem, és bár fogalmam sem volt, hogy mit hogyan kell csinálni, de szabadidőmben elég sokat „könyveltem”. Le is vagyok fényképezve, anyukámmal a mai napig szoktunk rajta nevetni.

Az Ön vállalkozása által nyújtott szolgáltatások közül melyik tevékenységet emelné ki?

Azt gondolom, alapjaiban a könyvelőirodák rákényszerülnek arra, hogy ne csak könyvelési szolgáltatást nyújtsanak. A mi irodánkban főként könyvelést végzünk, de elengedhetetlen mellé az, hogy ügyfeleinknek tanácsadást is nyújtsunk, melyhez egy kis alapfokú jogi ismeret is szükséges. A könyvelés mellé megjelent pénzügy is, ezen a tevékenységen belül átvállaljuk a számlázást és az utalások berögzítését is kivételes esetekben. Továbbá megemlíthetném a teljesség igénye nélkül a bérszámfejtést, környezetvédelmi termékdíjat, jövedéki adót és vámot. Mondhatni, mostanában egy jó könyvelő polihisztor is! Amit kiemelnék azonban, hogy minden általunk könyvelt cég életét nyomon követjük. Kitanuljuk azokat a szabályokat, amik egy-egy speciális tevékenységhez tartoznak, igyekszünk segíteni a problémamegoldásban, és ezek által a tevékenységet kezdő ügyfeleink számára tudunk hasznos tanácsokkal szolgálni. 

Mit tart szakmai sikere csúcsának?

Mint könyvelő, minden pozitív dolgot sikernek élek meg. Nagyon sok ellenőrzésen vagyunk túl, ahol még megállapításokat könyvelési hibából nem tettek. Sikernek élem meg napi szinten, ha egy ügyfél hallgat ránk, és megfogadja a tanácsunkat. Sikernek élem meg a mindennapokban, hogy a negyedéves bevallásoknál  mindig határidőben pontosan ki tudjuk küldeni a fizetendőket, elküldjük a bevallásokat. Sikernek élem meg, hogy úgy tudom üzemeltetni a könyvelő irodát, hogy a munkatársaim szeretnek bent dolgozni, és nem volt még rá példa, hogy túlórázni kellett volna. Ez hihetetlennek tűnik, pedig tényleg így van. Mégis egy dolgot emelnék ki: két éve keresett meg egy cég, akinek nagyon magas könyvelési díjért könyvelt egy nagyon nívós könyvelőóriás. Sikerült leszerződnünk, és az átvételkor megállapítottam, hogy az ingatlanra tett nyilatkozatok nem voltak összhangban  két évre visszamenőleg  a könyveléssel. Az elején természetesen magamban kerestem a hibát, hogy talán mégis én tudok rosszul valamit, de nem így volt. Ekkor kicsit megnyugodtam, hogy a feszített tempó, a nagyon sok adminisztráció nem csak minket, kis irodákat érint, a nagyok ugyanúgy megsínylik ezt, és hogy egy jól csengő név és a magas könyvelési díj még nem garancia arra, hogy minden rendben is van. Behívtak kávézni, megköszönték, hogy szemfüles voltam, segítségemet és útmutatásomat kérték a könyvelés rendbetételéhez.

Az elmúlt év piaci folyamatai hogyan befolyásolták az Ön vállalkozásának működését?

Nagyon nehéz év, évek vannak, de ezt mindenki tudja, aki könyvel. Számunkra egyre  bonyolultabb minden, egyre türelmetlenebbek az emberek, bonyolódnak az adótörvények, évközben több változtatás is történik, a hitelfelvétel nagyon nehéz, önmagában a vállalkozás vezetése is lassan könyvelési szaktudást igényel. Az elmúlt évben, években, amit mi érzékeltünk a fentieken felül, az, hogy bizonyos tevékenységet végző cégek szép lassan „eltűntek”, és más területeken viszont számos cég jelent meg. 2010-et követően az ingatlanokkal foglalkozók száma szinte a nullára redukálódott, 2014-re a kiskereskedelmi szektorban gazdálkodók tűntek el, helyette számos vendéglátással foglalkozó társaság jelentkezett, és még jelentősen nőttek a portfóliónkban az internetes tevékenységhez köthető vállalkozások: webkereskedelmi és applikáció fejlesztéssel foglalkozó cégek.

Az Ön irodájában az egyéni vagy a csapatmunka jellemzőbb?

Mindenképpen a csapatmunka. Amint korábban említettem, büszke vagyok arra, hogy az irodánkban nem túlórázunk. Az én első munkahelyem is egy könyvelőiroda volt. Mikor még papír alapon adtuk be az áfa-bevallásokat, volt, aki este nyolcig bent volt, mérlegkészítéskor pedig volt, aki bent aludt az irodában. Én ezt nem várom el a nálam dolgozó családanyáktól, fiataloktól. Azért, hogy ne kelljen túlórázni, cserébe nagyon össze kell dolgoznunk, szerveznünk a munkát, hetente átbeszélni a folyamatban lévő ügyeket, ki mit csinál, intéz, ha beesik valami sürgős, ki tudja vállalni, kinek fér bele a napi teendők mellett az idejébe. Hál’ istennek a kolléganők nem élnek vissza ezzel, a napi munkaidőt teljesen kihasználjuk, cserébe nem kell bent aludni egy kényelmetlen kanapén. 

 

(Adatlapja a Könyvelők.hu-n: http://konyvelok.hu/szaknevsor/note-tax-kft)