Abban az irányban fejlesztem az irodánkat, amerre a valós igény mutatkozik a vállalkozások részéről

Jankovics Hajnalka a könyvelés mellett más üzleti területeken is, például szervezetfejlesztésben vagy az ösztönzőrendszer kialakításában is segítséget nyújt az ügyfeleinek.

Hogyan emlékszik vissza arra az időszakra, amikor a vállalkozása elindult? Mennyire ment gördülékenyen az első időszak? Mik voltak a nehézségek akkoriban?

2011-ben éreztem, hogy „készen állok”, megvan az a tudás és gyakorlat bennem, ami szükséges egy saját könyvelővállalkozás elindításhoz. Ebben az évben több megkeresést is kaptam könyvelési munkára, ekkor jött a döntés és megalapítottuk az Impleo-Cont Kft.-t. A vállalkozás elindításakor akkora lendület és lelkesedés volt bennem, hogy nem éreztem nehézségeket. Az ügyfelek ismeretség és ajánlás útján találtak meg. Nem voltam türelmetlen, lépésről lépésre építettem fel a vállalkozást. Az informatikai eszközöket évről évre fejlesztettem, ahogy az ügyfélkör bővült és az igények is növekedtek. Nyitott vagyok a mai napig az új dolgokra, ezért az évek alatt összegyűjtött tapasztalat szélesre nyitotta a kft. számviteli szolgáltatását.

A széles szolgáltatási paletta manapság egyre keresettebb. Már megvannak Önben a jövőre vonatkozó tervek, célkitűzések, vagy inkább hagyja, hogy megtalálják az új ötletek?

Mindig tervező alkat voltam. Ez nem változott, sőt, inkább erősödött bennem az igény arra, hogy egyre magasabb szintű szolgáltatást nyújtsak az ügyfeleim számára. Persze nem mindig pontosan oda vezet az út, ahová az első lépéseknél gondolom, hiszen folyamatos a változás körülöttünk, de a tervek mindig ott vannak a fejemben. Napi szinten olvashatunk a különböző szektorokat érintő munkaerőhiányról, ez fontos téma, hiszen a munkaerő megtartása egyes esetekben egyet jelenet a cégek működőképességével. A könyvelési szolgáltatásunkat szélesítjük a humán terület felé. Szervezetfejlesztés keretén belül a vállalkozásoknak munkakörelemzés, teljesítményértékelés, ösztönzőrendszer kialakításában és képzések kidolgozásában is segítséget nyújtunk.

Jankovics Hajnalka könyvelői interjú

Ez nem kis terhet róhat a könyvelőiroda munkatársaira. Ha alkalmazottat keresne a vállalkozásához, akkor mi alapján mérné fel, hogy leendő munkatársa mennyire alkalmas a rá váró feladatokra?

A számviteli szakértő pozíciója nagyon felelősségteljes, ezért a munkavállalónak komolyan kell vennie a feladatait. A fejlődésre való igény megléte döntő nálam. Ha ezt érzem a jelentkezőben, lehet közös jövőnk. Aki viszont nem szomjazik a tudásra, azt igazán nem érdekli a szakmája, ennek hiányában ezt a munkát nem lehet jól végezni. Alap kompetenciának tartom a precizitást és a pontosságot, hiszen az egész év határidőkkel tűzdelt, a precíz munka pedig a szolgáltatás minőségét adja. Végezetül pedig egy vállalkozás számviteli feladatait ellátni bizalmi feladat, a nehezebben megnyíló cégvezetőknél is idővel el kell érni, hogy őszintén beszéljenek a terveikről, hiszen akkor tudunk a kívánt eredmény elérésében iránymutatást adni és megfelelő adótanácsadással segíteni. Fontos jellemvonás a diszkréció és meg kell felelni titoktartási kötelezettségnek.

Természetesen nem csak a munkavállalói oldalról vannak elvárások, fontosnak tartom, hogy a munkáltató oldalról is megkapja azt a támogatói légkört, melyben lehetősége van fejlődni, kapjon folyamatos visszacsatolást. A munkavállalói elismerés minden szektorban fontos, ezért erre én is kiemelten figyelek.

Az összes kommunikációs csatornát összevetve melyik az, amelyik jelenleg a legjobb hírforrás a könyvelők számára?

Az elektronikus szakmai felületek áttekintése, a változások pontos megismerése a mindennapi munka részévé váltak. Nem csak a munka pontos elvégzéséhez, de a partnerek tájékoztatásához is elengedhetetlen. Vallom − és teszem is −, hogy közérthetően a partnereknek is azonnal át kell adni a tudást, hogy érthető információk birtokában jól és gördülékenyen tudjunk együtt dolgozni. Az elmúlt években az online kapcsolattartás sokat erősödött, egyre elfogadottabb a vállalkozók számára is. Az adótanácsadás és a HR-tanácsadás is olyan szolgáltatás, ahol fontos, hogy a részletekbe is leássunk, megtaláljuk a „miért”-eket. Ehhez szükséges a párbeszéd, mely személyes találkozó nélkül videóhíváson keresztül is kivitelezhető. Személyes példám, amikor egy online számlázási rendszert beszéltünk át, miközben az ügyfél épp Prágában dolgozott.

Önt vállalkozóként mi inspirálja, a vállalkozás működtetése mellett mi motiválja a mindennapokban?

Az ügyfél elégedettsége és elismerése inspirál. Büszkeséggel tölt el, ha egy közösen kialakított számviteli rendszert a vállalkozó hosszú éveken keresztül elégedetten használ. Igyekszem olyan irányban fejlődni, ami valós igény a vállalkozások részéről, ezért is szereztem harmadik diplomát emberi erőforrás tanácsadó mesterszakon. Fontos feladatomnak tartom az ügyfél vállalkozással kapcsolatos problémáit megoldani, új lehetőségek felé irányt mutatni. Többször jött ügyféltől a felismerő felkiáltás: „De jó ötletet adtál! Köszönöm!”. Ezek a mondatok motiválnak és segítik a munkámmal járó szakmai elégedettség és a teljesítmény érzetét. A jövőben is szeretném megőrizni munkám iránti rajongásomat, mely érdekessé, kihívásokkal telivé teszi napjaimat.

Jankovics Hajnalka könyvelői interjú

Az Impleo-Cont Számviteli Kft. Könyvelő Iroda 2018 óta tagja a Konyvelok.hu-nak.