A nálunk lévők az ideális ügyfelek!

Bárányos Brigitta eleinte egyéni vállalkozóként, később az Adókorrekció Bt.-n keresztül 1998 óta foglalkozik könyveléssel. Családi vállalkozásként legfontosabb számára az ügyfelekkel kialakított személyes kapcsolat. Ennek kialakításáról kérdezte a szakembert a Könyvelők.hu.

1, A legtöbb könyvelőiroda specializálódik valamilyen területre, amelyben idővel elmélyed. Ez az Ön esetében is így alakult?

Mi nem tevékenységhez, vállalkozási formához kötjük ügyfeleinket. Mivel a mi irodánk is családi vállalkozás, ezért nagyon nagy hangsúlyt fektetünk mind a barátságos környezetre, mind az ügyfelekkel való közvetlen, nagyon sok esetben baráti kapcsolat kialakítására. Nagyon-nagyon fontosnak tartjuk, hogy nagyobb könyvelőirodákkal ellentétben nálunk nem naponta, havonta változó alkalmazottak foglalkoznak a cégekkel, törekszünk az állandóságra mind az ügyfelek, mind a kollégák tekintetében. Talán éppen e törekvés miatt fordul elő sokszor, hogy már meglévő ügyfeleink az új vállalkozásuknak könyvelésével is minket bíznak meg.

2, Milyen az ideális ügyfél az Ön vállalkozása számára? Tudna rá mondani egy példát?

Nagyon egyszerű az ideális ügyfél: érdekelje a vállalkozása pénzügyi, adózási feladatai is. Ugyan igyekszünk nagyon sok terhet, feladatot levenni ügyfeleink válláról, ettől függetlenül vannak olyan feladatok, amiket a cégvezetésnek kell elvégeznie, a döntés pedig egyértelműen a vállalkozóé kell, hogy legyen. A választható lehetőségeket nekünk kell felkínálnunk, előnyeiket, hátrányaikat bemutatni, a döntést azonban nem szabad az ügyfél helyett meghozni, hiszen ő tudja, hogy milyen tervei vannak a közeli és távoli jövőben. Szerencsére a nálunk lévő ügyfelek ebben maximálisan partnerek, bátran mondhatom: a nálunk lévő ügyfelek az ideális ügyfelek.

3, Ki az a személy, aki ebben a szakmában a legnagyobb hatással volt Önre? Hogyan alakította át / befolyásolta az Ön véleményét?

17 éve vagyok a pályán és könyvelek. Több olyan előadó van, akinek az oktatásaira szívesen járok. Egy személyt nem szívesen emelnék ki, mert igazságtalan lenne.  Minden előadó nagy szaktekintély a saját területén, mindenki igyekszik tudása legjavát átadni, mindenkinek más az, ami beválik.  Egy dologban azonban minden előadó és komolyabb kolléga véleménye megegyezik: ez a szakma a folyamatos továbbképzésről, tanulásról szól.

4, Ön szerint melyek a legjobb szakmai információforrások napjainkban, amelyek ténylegesen információval segítik a könyvelési munkát?

Nagyon sok szakmai fórum van, kiadványok, elektronikus és papír formában. Azonban a legalapvetőbb információforrás -akármilyen közhelyes is- maguk a törvények. Az, hogy egy-egy előadó, tanácsadó mit és hogyan gondol, segítség lehet. Azonban a törvényeket értelmezni, elolvasni, azokkal tisztában lenni mindenkinek a saját feladata kell, hogy legyen, hiszen egy adóhatósági ellenőrzésen sem lehet előadóra hivatkozni, a törvényi előírásokra viszont igen.

5, A könyvelőiroda szinte egy non-stop vállalkozás, az ügyfeleknek bármikor szüksége lehet a segítségre. Ön a vállalkozása mellett hogyan valósítja meg a kikapcsolódást?

Valóban a könyvelés egy véget nem érő történet, a jelenlegi szabályozások egyre több és több feladatot szabnak a vállalkozásokra és a könyvelőkre. Nagyon fontos, hogy a kikapcsolódásra és  a feltöltődésre is szakítsunk időt, mert egy fáradt, kedvetlen, ingerült könyvelő nem nagy segítség az ügyfeleknek sem. Éppen ezért nálunk nagyon jól működik, hogy hétköznap nagyon hosszú időintervallumban állunk az ügyfelek rendelkezésére, a hétvégéken azonban csak nagyon indokolt esetben, egyszer-egyszer állunk az ügyfelek rendelkezésére, nagyobb bevallási határidők után pedig egy-két nap a családé, a gyerekeké. 

(Adatlapja a Könyvelők.hu-n: http://konyvelok.hu/szaknevsor/baranyos-brigitta)