Pénzkezelés adózása

Magánszemélyként, devizapiacon keresztül (forex), ETÜ brókernél, jutalékért ügyfeleim pénzét kezelem, pénzügyi meghatalmazás segítségével.

Megkeresett jutalékom után milyen és hány % adót kell fizetnem?

Köszönettel.

Önálló tevékenység szerint adózik mint magánszemély.

Losonczi Margó

Tisztelt Nagy Péter!

A pénzkezlés gazdasági tevékenységnek , az ebből származó jövedelem pedig önálló tevékenységből származó, adóköteles jövedelemnek tekintendő.

Áfa tv. 6. § (1) Gazdasági tevékenység: valamely tevékenység üzletszerű, illetőleg tartós vagy rendszeres jelleggel történő folytatása, amennyiben az ellenérték elérésére irányul, vagy azt eredményezi, és annak végzése független formában történik.
Art. 16. § (1) Adóköteles tevékenységet csak adószámmal rendelkező adózó folytathat.
(2) Az adóköteles tevékenységet folytatni kívánó adózó adószám megállapítása végett köteles az állami adóhatóságnál bejelentkezni...
17.§ (14)…tevékenységi köreit az ÖVTJ-kód szerint jelenti be az állami adóhatósághoz

Egyéni vállalkozóként annak a személynek kell bejelentkeznie, aki rendszeres jövedelemszerző tevékenységet folytat, ezzel szemben adószámos magánszemélyként jelenik meg az a személy, aki jövedelemszerző tevékenységet csak alkalomszerűen, eseti jelleggel végez. Ebben az esetben el kell dönteni melyik lehetőség áll fent.

Az adó mértéke 16% SZJA és 27% EHO, az Adóalap = bevétel – költségek. (magánszemélyek által fizetett jutalék)

Bevétel a számlázott ellenérték, költségelszámolásnak pedig az alábbi két módja választható:
- tételes költségelszámolás (számlákkal igazolva)
- 10% költséghányad (számlák nélkül)

ÁFA tekintetében alanyi mentesség választható évi 6 millió Ft bevételig.

Németh-Bojtor Imola