7 bűvös tipp a meggyőző könyvelési ajánlathoz (7/7): Az ár kérdése

Elérkeztünk könyvelési ajánlatokkal foglalkozó sorozatunk utolsó, de talán legizgalmasabb részéhez. Sokaknak okoz fejtörést az ajánlataik árazása, mivel úgy érzik, nyomott árakkal kell versenyezniük. Nos, van ötletünk, miként lehet úgy versenyképes ajánlatot adni, hogy közben nem szállítjuk le a munkánk értékét.

7. tipp:
Többször találkoztunk azzal a panasszal, hogy manapság a legfontosabb szemponttá az ár vált a könyvelő kiválasztásakor. Biztosan vannak olyan ügyfelek, akik esetében ez lehet az elsődleges szempont. Ugyanakkor, ha a nyomott ár rossz minőséget is takar, akkor hamar jön a ráébredés, hogy a jó könyvelés nagyobb megtakarítást jelent, mint amennyi az árkülönbség az egyes szolgáltatók között. Ha nem akarunk lemenni árban egy szint alá, érdemes azokat megcélozni, akik nem kizárólag az ár alapján döntenek.

"ha a nyomott ár rossz minőséget is takar, akkor hamar jön a ráébredés, hogy a jó könyvelés nagyobb megtakarítást jelent"

Ezzel együtt is érdemes tisztában lenni a könyvelői piac árképzésével. Készíthetünkk konkurenciaelemzést az internet segítségével, hogy pontosabban lássuk: hol helyezkedünk el a szakmán belül tudásunkkal, árképzésünkkel. Érdemes a könyvelői honlapokat böngészni, hiszen gyakran láthatunk listaárakat, vagy csak néhány ötletes megoldást, ami a saját vállalkozásunkra vonatkozóan is ihletet adhatnak.  Azonban másolni sosem éri meg!

Sokszor találkozunk azzal a kérdéssel, hogy a könyvelőkkel telített piac éles árversenyt szül, és alkalmanként olyan nyomottak a könyvelési díjak, hogy azon már nem éri meg dolgozni. Nos, biztosak lehetünk benne, hogy ha az ár a minőség rovására megy, akkor előbb-utóbb az ügyfelek is viszonylag gyorsan felismerik, hogy az ár nem minden. Addig pedig néhány ötlet, miként kommunikáljuk az árunkat.

"A bizalomra épülő, magas szakértelmet kívánó szolgáltatások esetén, amilyen a könyvelés is, még könnyebb az értékre is felhívni az ügyfél figyelmét"

Az ár az egyszerű fogyasztási cikkek (bonbon, fogkrém, stb.) esetében sem önmagában értelmeződik a vásárló számára.  Mindig ár-érték arányban gondolkodnak – persze hozzátéve, hogy a szükségleteik „túlteljesítését” nem szívesen fizetik meg.  A bizalomra épülő, magas szakértelmet kívánó szolgáltatások esetén, amilyen a könyvelés is, még könnyebb az értékre is felhívni az ügyfél figyelmét. Hogyan tegyük ezt?

  • Minél több elemet tehetünk az ajánlatunkba, ami összességében nem jelent számunkra pluszköltséget, de az így megalkotott csomagunk jobban kifejezi, hogy miért is éri meg a magasabb árat, amit kínálunk.
  • Emellett készíthetünk többféle csomag-változatot, amiből könnyen választ az ügyfél.
    • Például legyen egy alapcsomag, amiben tényleg csak minimális dolgok szerepelnek, viszonylag jutányos, de még reális áron. Ez lenne a fapados könyvelés. Ennek az árával könnyebben indulunk az éles árversenyben.
    • Majd kínálhatunk mellé egy közepes méretű csomagot. Ha jól állítjuk össze a palettánkat és jól árazzuk be a csomagjainkat, akkor ez lesz a legkelendőbb választás. Ebben az esetben olyat kínáljunk az ügyfélnek, ami már személyre szabott, vonzó lehet a számára. Itt már foghat erősebben a tollunk.
    • Ahhoz biztosra menjünk, legyen egy csúcskategóriás csomagunk is. Itt aztán villantsuk meg azokat a prémium lehetőségeket, ami csak tőlünk telik. Olyasmit is, amiről azt gondolnánk, nincs élő ember, aki ezt kifizeti. Ennek a csomagnak a célja kettős: egyfelől mindig vannak, akik úgy érzik, hogy nekik a legjobb jár. Hát legyen számukra megoldásunk! A másik cél pedig az, hogy a közepes csomagunk árának megítélésén javítsunk: azáltal, hogy látják, hogy a könyvelés esetében tudásban és árban is határ a csillagos ég, máris jobbnak tűnik az előző csomagunk. Másfelől ezzel olyan szolgáltatást, tudást, más egyebet is be tudunk mutatni az adott ügyfélnek, ami megemeli a szemében a szakmai ázsiónkat, még profibbnak fog látni. Egyre inkább velünk akar dolgozni – csak épp azon az áron, ami számára is elfogadható (közepes csomagunk).

"csomagunk jobban kifejezi, hogy miért is éri meg a magasabb árat, amit kínálunk"

Ezzel a három opciót bemutató megoldással elsőre egy nagyon vonzó árat tudunk kommunikálni, de a komoly szakmai munka árát mégsem kell leszállítanunk. Alkalmunk van kiemelni, hogy mennyi mindent tudunk ebben a szakmában. A potenciális ügyfelünk pedig boldog, mert úgy érzi: választhat. Aki nagyon kreatív, még el is nevezheti a csomagjait.

Zárásként

Fontos azt is szem előtt tartani, hogy az ajánlatunk ne ígérjen többet, nagyobbat és mást, mint amit nyújtunk. Ne is keltsen hiú reményeket kimondatlanul sem – hiszen annak rövidesen csalódás lehet a vége. A csalódott ügyfél pedig rosszat tesz az üzletnek. Különösen igaz ez ma, az internet és közösségi média világában. 
Ha igazán okosak vagyunk, akkor tartogatunk muníciót az együttműködés idejére is, hogy az ügyfelünk végül azt érezze, hogy amit kap, még annál is több, mint amit várt. Így lesz belőle a mi személyes nagykövetünk, aki akár személyesen, akár az interneten szívesen ajánl minket.

"A csalódott ügyfél pedig rosszat tesz az üzletnek. Különösen igaz ez ma, az internet és közösségi média világában." 

Igyekeztünk átadni néhány hasznos tanácsot, pár praktikus trükköt, melyek segítésével mindenki továbbfejlesztheti saját ajánlatait. Használjuk fel ezeket a tapasztalatokat úgy, hogy azokat minden esetben a saját irodánkra szabtuk.  

Sok sikert kíván a Konyvelok.hu csapata!

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban. Szolgáltatásaink használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. További információ